Ανοίγει η πλατφόρμα για τις αιτήσεις που αφορούν την έκτακτη επιχορήγηση σε επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από την επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας και τις διεθνείς κυρώσεις που επιβλήθηκαν.
Αφορά ενίσχυση επιχειρήσεων του κλάδου των γούνινων και συναφών ειδών που έχουν πληγεί από την εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία και τις διεθνείς κυρώσεις προς τη Ρωσία.
Η παρεχόμενη επιχορήγηση έρχεται να καλύψει με τη μορφή κεφαλαίου κίνησης, μελλοντικές λειτουργικές δαπάνες και αγορές πρώτων υλών προκειμένου να εξασφαλιστεί μέρος της απαιτούμενης ρευστότητας για την συνέχιση των οικονομικών δραστηριοτήτων και της λειτουργίας των επιχειρήσεων, στηρίζοντας εμμέσως και τη διατήρηση θέσεων εργασίας.
Μέθοδος επιδότησης
Σειρά προτεραιότητας (FiFo)
Περίοδος υποβολής
από 12/10/2022 έως 9/12/2022 (ώρα 15:00)
Όροι και προϋποθέσεις
Οι επιλέξιμες επιχειρήσεις στη Δράση θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
Να υποβάλλουν μία Αίτηση Χρηματοδότησης ανά ΑΦΜ για το σύνολο εγκαταστάσεων που διαθέτουν.
Να έχουν διενεργήσει έναρξη εργασιών στην αρμόδια ΔΟΥ μέχρι την 31/12/2021.
Να έχουν μέχρι 31/12/2021 ως κύριο κωδικό δραστηριότητας ή ως κωδικό δραστηριότητας με τα μεγαλύτερα έσοδα έναν από τους επιλέξιμους ΚΑΔ του Κεφαλαίου 6: «ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ». Για επιχειρήσεις με έναρξη εργασιών πριν την 1/1/2020 ο έλεγχος γίνεται βάσει του ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα, όπως αυτός αναγράφεται στο σχετικό Πεδίο του Εντύπου Ε3 (Κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα) Φορολογικού έτους 2019 που υποβλήθηκε στο έτος 2020. Για επιχειρήσεις με έναρξη εργασιών εντός του 2020 ή εντός του 2021, ο έλεγχος γίνεται βάσει του κύριου ΚΑΔ δραστηριότητας είτε της επιχείρησης, είτε του υποκαταστήματος.
Να εμφανίζουν εξαγωγές προς τρίτες χώρες κατά το έτος 2021 σε ποσοστό τουλάχιστον 20% επί του συνολικού κύκλου εργασιών του ίδιου έτους. Ο κύκλος εργασιών από εξαγωγική δραστηριότητα προκύπτει από τα δηλωθέντα ποσά στις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ (Έντυπο Φ2 – Κωδ.348) έτους 2021. Ο συνολικός κύκλος εργασιών προκύπτει από το δηλωθέν ποσό στον κωδικό 500 του εντύπου Ε3 έτους 2021. Για τις επιχειρήσεις που έχουν διαχειριστική χρήση από 1η Ιουλίου έως 30 Ιουνίου, ο κύκλος εργασιών της χρήσης 1/1/2021 – 31/12/2021 προκύπτει από τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ του διαστήματος αυτού. Το ποσοστό στρογγυλοποιείται στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Η προϋπόθεση συμμετοχής τεκμαίρεται ότι πληρείται στην περίπτωση επιχειρήσεων με έναρξη εργασιών εντός του έτους 2021.
Να παρουσιάζουν μείωση του κύκλου εργασιών τους κατά το Α΄ εξάμηνο του έτους 2022 σε ποσοστό τουλάχιστον 10% σε σχέση με τον κύκλο εργασιών του Α΄ εξαμήνου του έτους 2019. Οι κύκλοι εργασιών προκύπτουν από τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ (Κωδ. 312) των αντίστοιχων χρονικών διαστημάτων. Για τις επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών εντός του έτους 2019, υπολογίζονται και συγκρίνονται οι ανηγμένοι ανά ημέρα κύκλοι εργασιών του έτους 2019 (κύκλος εργασιών έτους 2019 διά τις ημέρες λειτουργίας στο έτος 2019) και του Α΄ εξαμήνου του 2022 (κύκλος εργασιών Α΄ εξαμήνου 2022 διά 181). Το ποσοστό μείωσης που προκύπτει στρογγυλοποιείται στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Η προϋπόθεση συμμετοχής τεκμαίρεται ότι πληρείται στην περίπτωση επιχειρήσεων με έναρξη εργασιών εντός του έτους 2020 ή εντός του 2021, καθώς και στην περίπτωση επιχειρήσεων που κατά το έτος 2019 αποδεδειγμένα δεν είχαν έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα οποιουδήποτε είδους.
Να τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία του ν. 4308/2014.
Να είναι υπόχρεες υποβολής Δηλώσεων ΦΠΑ.
Να λειτουργούν νομίμως στους χώρους για τους οποίους θα αιτηθούν ενίσχυση.
Τι χρηματοδοτείται
Ενδεικτικές δαπάνες επιλέξιμες για τη Δράση, στο πλαίσιο εφαρμογής επιλογής απλοποιημένου κόστους και υπολογισμού κατ' αποκοπή ποσού, μπορούν να είναι οι ακόλουθες:
αγορές εμπορευμάτων χρήσης
αγορές πρώτων υλών και υλικών χρήσης
ενοίκια επαγγελματικού χώρου
δαπάνες ενέργειας, σταθερής και κινητής επαγγελματικής τηλεφωνίας, ύδρευσης, θέρμανσης, κλπ.
δαπάνες για αμοιβές τρίτων (νομική, συμβουλευτική, λογιστική υποστήριξη, κλπ.)
δαπάνες προβολής και δικτύωσης (σχεδιασμός και εκτύπωση διαφημιστικών εντύπων, αφισών, διαφημιστικές καταχωρήσεις, έξοδα συμμετοχής σε επαγγελματικές εκθέσεις, εταιρική ιστοσελίδα/δημιουργία ή/και αναβάθμιση, κλπ.)
δαπάνες προμήθειας αναλώσιμων υλικών
αποσβέσεις παγίου εξοπλισμού (ενσώματου και άυλου)
μισθολογικό κόστος προσωπικού της επιχείρησης.
Η επιχορήγηση ανά ωφελούμενη επιχείρηση, θα χορηγηθεί ως κατ’ αποκοπή ποσό (lump sum) για την παροχή ρευστότητας και την κάλυψη μελλοντικών αγορών πρώτων υλών και λειτουργικών δαπανών. Αναλυτικότερα, ενδεικτικές δαπάνες που είναι επιλέξιμες για τη Δράση, στο πλαίσιο εφαρμογής επιλογής απλοποιημένου κόστους και υπολογισμού κατ’ αποκοπή ποσού, μπορούν να είναι οι ακόλουθες: 1. αγορές Εμπορευμάτων Χρήσης, 2. αγορές Α’ Υλών και Υλικών Χρήσης, 3. ενοίκια επαγγελματικού χώρου, 4. δαπάνες ενέργειας, σταθερής και κινητής επαγγελματικής τηλεφωνίας, ύδρευσης, θέρμανσης, κλπ, 5. δαπάνες για αμοιβές τρίτων (νομική, συμβουλευτική, λογιστική υποστήριξη, κλπ), 6. δαπάνες προβολής και δικτύωσης (σχεδιασμός και εκτύπωση διαφημιστικών εντύπων, αφισών, διαφημιστικές καταχωρήσεις, έξοδα συμμετοχής σε επαγγελματικές εκθέσεις, εταιρική ιστοσελίδα/Δημιουργία ή/και Αναβάθμιση, κλπ.), 7. δαπάνες προμήθειας αναλώσιμων υλικών, 8. αποσβέσεις παγίου εξοπλισμού (ενσώματου και άυλου), 9. μισθολογικό κόστος προσωπικού της επιχείρησης. Στο πλαίσιο αυτό, ως βάση για τον καθορισμό ενός κατ’ αποκοπή ποσού ανά ωφελούμενη επιχείρηση, λαμβάνεται η καταχώρηση των ως άνω ενδεικτικών δαπανών, όπως αυτές ομαδοποιούνται στα αντίστοιχα πεδία / κωδικούς του φορολογικού εντύπου Ε3 κατά το έτος 2019. Συνεπώς, λαμβάνεται υπ’ όψιν το άθροισμα των ποσών των πεδίων 102 (Αγορές εμπορευμάτων χρήσης (καθαρό ποσό)), 202 (Αγορές πρώτων υλών και υλικών χρήσης (καθαρό ποσό)), 581 (Παροχές σε εργαζόμενους), 585 (Διάφορα λειτουργικά έξοδα) και 587 (Αποσβέσεις) του φορολογικού εντύπου Ε3 του 2019. Επί του ως άνω προσδιορισθέντος αθροίσματος το οποίο αποτελεί το ύψος των συνολικών δηλωθέντων εξόδων, εφαρμόζεται οριζόντιο ποσοστό 50% για τον υπολογισμό της αναλογούσας δημόσιας χρηματοδότησης ως κατ’ αποκοπή ποσό.
Για τις επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών εντός του 2019, υπολογίζεται το ανήγμενο άθροισμα των ποσών των κωδικών 102,202, 581,585, 587 του φορολογικού εντύπου Ε3 του 2019, ως το συνολικό πραγματικό άθροισμα των συγκεκριμένων κωδικών δια το συνολικό αριθμό ημερών λειτουργίας του έτους επί 365.
Για τις επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών εντός του 2020, υπολογίζεται το ανηγμένο άθροισμα των ποσών των κωδικών 102, 202, 581, 585 και 587 του φορολογικού εντύπου Ε3 του έτους 2020, ως το συνολικό πραγματικό άθροισμα των συγκεκριμένων κωδικών δια το συνολικό αριθμό ημερών λειτουργίας του έτους επί 366.
Για τις επιχειρήσεις που συστάθηκαν εντός του 2021 ανεξάρτητα εάν είχαν έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα ή όχι λαμβάνουν κατ’ αποκοπή ποσό ύψους 4.000€. Το μέγιστο ποσό που δύναται να χορηγηθεί ως κατ’ αποκοπή ποσό, στο πλαίσιο της παρούσας Δράσης, ανέρχεται σε 60.000€ ανά ωφελούμενη επιχείρηση (διακριτό ΑΦΜ).
Για τον υπολογισμό της επιχορήγησης δεν γίνονται αποδεκτά τροποποιητικά φορολογικά στοιχεία (τροποποιητική δήλωση Ε3 ή τροποποιητικές ΦΠΑ), τα οποία υποβλήθηκαν μετά τη δημοσίευση της παρούσας Πρόσκλησης.
ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Οι επιλέξιμοι ΚΑΔ σε τουλάχιστον έναν εκ των οποίων πρέπει να δραστηριοποιείται η προς ενίσχυση επιχείρηση είναι οι εξής:
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Ως έναρξη επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 1 η Φεβρουαρίου 2022.
Η καταβληθείσα δημόσια χρηματοδότηση με τη μορφή κατ’ αποκοπή ποσού, προορίζεται για την κάλυψη επιλέξιμων λειτουργικών δαπανών από την ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών έως 31.12.2022.
Το κατ΄ αποκοπή ποσό αποδίδεται στην ωφελούμενη επιχείρηση κατά την ένταξή της στη Δράση, υπό την προϋπόθεση ότι θα διατηρήσει την επιχειρηματική της δραστηριότητα για διάστημα έξι (6) μηνών από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης χρηματοδότησής της, χωρίς να απαιτείται επαλήθευση των πραγματικών λειτουργικών δαπανών της για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Συνεπώς δεν απαιτείται προσκόμιση τιμολογίων εξόδων και εξοφλήσεως αυτών.
H επαλήθευση επίτευξης της υποχρέωσης για τη διατήρηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας έκαστης επιχείρησης - ωφελούμενου για διάστημα έξι (6) μηνών από την απόφαση χρηματοδότησής της, διενεργείται διοικητικά με την υποβολή σχετικού αιτήματος του Δικαιούχου με επισυναπτόμενα τα δικαιολογητικά που προσδιορίζονται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V της πρόσκλησης.
Η επιτυχής ολοκλήρωση της διοικητικής επαλήθευσης συνιστά εκπλήρωση όλων των σχετικών υποχρεώσεων των ωφελούμενων επιχειρήσεων και επιτρέπει τη δυνατότητα δήλωσης των αντίστοιχων ποσών προς συγχρηματοδότηση στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ). Σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί διακοπή της επιχειρηματικής δραστηριότητας εντός του εξαμήνου από την ένταξη στη Δράση, το σύνολο της καταβληθείσας δημόσιας χρηματοδότησης θα αναζητείται ως αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό.
Comments